Dry needling

Dry needling is een behandelmethode waarbij de therapeut door middel van een speciale techniek je spieren aanprikt. Hiervoor wordt een zeer dunne ‘droge’ acupunctuurnaald gebruikt. Het aanprikken van de spier zorgt voor een langdurige en snelle ontspanning. Deze behandelmethode wordt dan ook toegepast bij klachten die gepaard gaan met spierspanning. De fysiotherapeut zal bij deze gespannen spieren op zoek gaan naar de zogenoemde triggerpoints. Deze triggerpoints (ook wel bekend als knopen) in de spier zorgen voor lokale drukpijn, maar kunnen ook indirect klachten bij u veroorzaken. Door de triggerpoints te behandelen met dry needling, kan de klacht worden verholpen.

Dry needling is een effectieve behandelmethode wanneer er sprake is van:
●   Spierspanning, met of zonder uitstraling naar andere plekken in het lichaam
●   Bewegingsbeperkingen en/of stijfheid
●   Verminderde kracht in een spier
●   pijnklachten en pijnontwijkend gedrag

Heeft u nog vragen? Of wilt u de mogelijkheden en de voor- en nadelen eens bespreken? Neem dan contact op met onze praktijk.

Slide Kunnen wij u helpen? Heeft u een vraag over een klacht/blessure, wilt u meer informatie over een behandeling of wilt u een afspraak maken? Bel dan 0575 551 983 of maak een afspraak. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 uur en 10.30 uur. AFSPRAAK MAKEN CONTACT VIA WHATSAPP

Slide Fysiotherapie Dommerholt Dorpsstraat 6,
7251 BB Vorden
Tel: 0575 551 983 WhatsApp: (06) 30 22 31 94 Email: info@fysiotherapievorden.nl